Kaptensgården

Kaptensgården

torsdag 30 juli 2015

Val av hustyp!

Vi är de första nybyggarna av Kaptensgården därför finns det inga tidigare versioner att inspireras av.  Vi har fått utgå från arkitektens ritningar o tankar o kombinerat det m våra önskemål. 

Vi var i stort sätt färdiga med en variant utbygd variant av Mellangården från Eksjöhus när vi hittade detta huxflux o gjorde en helomvändning. 

Vi var i Huddingetrakten o tittade på ett väldigt likt hus som det vi hade bestämt oss för. Euforin som jag hade hoppats på infann sig aldrig utan det kändes bara sådär.. För både E o mig. Vi gick tysta en period o sedan damp Eksjöhus nyhetsbrev ner i lådan o jag blev förälskad direkt. Tog en tag innan jag presenterade idén för E men som sedan till min stora glädje nappade direkt! Huset passar vår tomt bättre. Mer skärgårdskaraktär. 

Vår tomt ligger inom ett kulturområde där tomterna är stora, minst 2000 kvm, o bebyggelsen gammal o många hus är från tidigt 1900-tal, visserligen utbyggda i dagsläget. 

Vet inte hur förtjust vår säljare på Eksjöhus egentligen blev men han höll god min o vi påbörjade processen på nytt! 

Nu känns det rätt! 

Värt att nämna är att vi tyckte själva huset från Eksjöhus som vi tittade på kändes gediget. Allt från golv till tak kändes bra o då var det mesta från standardsortimentet. 

Utbyggnaden till höger är en av förändringarna vi gjort från original. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar