Kaptensgården

Kaptensgården

lördag 20 februari 2016

Helgbesök

Imorse åkte vi upp till tomten förstås. Gick runt och tittade på detaljer såsom panel och fönster. De sista dagarna har vi hela tiden fått se oss för och sett till att inte vara i vägen. Nu kunde vi även kika på utsikten från lilla glasverandan, planera för ytterbelysning, känna in carporten- trots att taket saknas.. 

Entrésida 

Dörren ser helt groteskt ut i proportion, visserligen ska vi ha dubbeldörr sedan. Längtar till balkong o veranda är på plats. 

Litet utkiksfönster i köket

Köksfönster, något mindre än i resten av huset. Anledningen är att vi ville få upp fönstrena ovanför bänkskiva. 

Södersida 



8 kommentarer:

  1. Var också och smög runt vårt hus idag. Så overkligt att det äntligen är på plats. Skulle kunna gå runt i timmar och planera för altaner och tomt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Vi bor väldigt nära nya huset, man får ju hoppas att inte byggfirman har några kameror uppsatta för bara idag har vi nog åkt förbi tre gånger! Hittade er på Insta för ett tag sedan, ska försöka ordna ett konto åt oss där också. Spännande veckor som följer nu!

      Radera
    2. Smidigt nu när man enkelt kan ha flera instagram konton i samma app :-)

      Radera
    3. Jag måste göra ett nytt konto.. Registrerade kontot på telefonnumret o sen gick nåt fel o jag kan inte komma in eller nollställa lösenord. Håll utkik!

      Radera
  2. Hej!
    Vad spännande det är att följa er husresa! Jag och min sambo funderar på att bygga kaptensgården också, er blogg är väldigt hjälpsam! Alltid lättare att se saker i verkligheten än på ritning. Jag förstår tex inte hur snedtaket i "master bedroom" ser ut.. Har du möjligtvis en bild eller två? (:
    Tack på förhand!

    Hälsningar,
    Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej sandra,
      Kul att bloggen är till hjälp. Tyvärr har jag inga bilder från stora sovrummet än. Har inga möjligheter att ta det heller då byggarna inte är på plats under sportlovet. Upplevde dock att det är mindre snetak än jag väntade mig just i det rummet i och med att fönsterkupan är så stor. Påminn mig igen så ska jag fixa bilder. /sandra

      Radera
    2. Tack för snabbt svar! Ingen fara, känns iaf skönt att veta att snedtaket inte är så påtagligt (:
      /Sandra

      Radera
    3. Sandra! nu finns det bilder fr Master bedroom i inlägget; status på huset.
      Snedtaken upplevs väldigt nätta. Mycket hel vägg blir det. Så fint!

      Radera